Måndag morgon.


God Morgon
ny vecka. Helgen har varit helt underbar och givande! Har tagit det så lungt man kan, känt att alla stress o press riktig runnit av mig och gett mig ny energi och kraft. Spenderade fredagseftermiddagen ute på lilla landet lagom i föräldrarnas hus. Slog till och bakade en kladdkaka, blev kanske inte ett konstverk men den gick helt klart ner. Sen så var det så klart traditionell fredags mys här hemma. 
På Lördagen så gick vi all in för spelkväll, TP.  Trevligt med ännu trevligare umgänge. Igår var det slö-söndag, härlig frukost med äggröra och sen en ordentlig lång promenad. På kvällen bjöds det på tårta då min kusin fyllde år. Morfar hade gjort en härlig jordgubbs-björnbärs tårta med mycket grädde. När vi kom hem gjordes det lite kvälls fika och såg en rulle. Jösses vad en helg känns lång när man inte går ut och slarvar, men det bästa är ju endå att vakna på söndags morgonen och känna sig pigg och utvilad. Och framför allt detjag tycker om bäst att kunna ta tillvara på söndagen och få saker gjorda istället för att ständigt gå runt i en bakis dvala.  Mera effektiva söndagar kommer nog framöver känner jag, specielt då vi sparar inför sommarens stora resa & fest. Jag längtar så. Ny blir det lite kaffe sen en långpromenad bara regnet lugnar sig lite. Ha en underbar måndag! Kramar Anna.


    

   









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0