Mormor.


Till mormor, Järd Persson.


I Måndags, den 9 novmenber förlorade jag, min familj och släkt en person som betyder så oerhört mycket för oss alla. Så totalt oförberett togs hon ifrån oss och det gör så ofantligt ont att tänka på att vi inte kommer ses igen, vi kommer inte skratta tillsammans, kommer inte få krama om henne, hö
ra hennes spröda stämma eller känna den speciella lukten av mormor, eller få alla dessa goda råd som hon spridde över oss som ett regn genom vår uppväxt.

Hon är en person som alltid kommer finnas med mig. Hon har påverkat mig och alla i våran släkt på ett helt oförglömmligt sätt. Min mormor var den mest älskade och underbara person som jag någonsin träffat. Det går inte att förklara för en utomstående vad min mormor betyder för mig hela min familjs som innefattar tre fantastiska mostrar och deras makar, kussinerna, min lillasyster, min föräldrar och allas våran morfar gammelmorfar, pappa och svärfar.Vi är en stor och nära släkt, och det är tack vara just henne, våran Järd som vi har denna unika relation. Det är Järd vi kan tacka för alla fina stunder, alla underbara minnen. Tillsammans med Morfar utgör de grunden och sammanhållning för våran familj. Jag är stolt att säga att jag tillhör den familjen. Jag är stolt över att ha denna fina, ärliga, godhjärtade, underbara kvinna, fru, mamma, mormor och gammelmormor som en del i min familj och jag är stolt över att få säga att Järd Persson är min mormor, det kommer hon alltid att vara.

När jag tittar på mina tre mostrar och mamma ser jag fragment av Järd, blandat med små egenheter och delar av morfar Rune. Tillsammans har de skapat och byggt en familj som bara växer och växer. Tillsammans ska vi föralltid minnas, hylla och glädjas åt att vi är alla delar av Järd, den otroliga människa som jag får äran att kalla Mormor.

Min bild av Mormor är en bild av en kärleksfull, omtänksam,färgglad, envis, glad och alltid vacker på alla sätt. Det kommer alltid vara en plats som är tom på jul och vid föddelsedagar, hon lämnar ett enormt tomrum efter sig. Hon kommer alltid att fattas. Vi kommer alltid att vara påminnda om för mig mormor, det räcker med att vi ser oss om kring så ser vi små delar av henne i oss alliihopa runt granen på jul.
Vi som familj, kussiner släkt och framför allt Morfar har ett sinne fyllt med minnen av Järd som vi kommer att dela med varandra och glädjas tillsammans åt.

Dig kommer vi aldrig att glömma, min minnes bild av dig kommer aldrig att bleknas för du är en del av mig älskade mormor. Tack. Den stora sorgen och saknaden är ett bevis på hur enormt älskad du är,
Järd Persson världens bästa mormor!

För alltid i minnet ljust bevarad, älskad och enormt saknad. Mormor, Jag älskar dig. Vi älskar dig.





Kommentarer
Postat av: Therese

Beklagar verkligen sorgen!

Jättefint skrivet om din mormor, Anna!

Kram Therese

2009-11-14 @ 09:22:39
URL: http://tessiiee.bloggplatsen.se
Postat av: Tina

Vad fint skrivet om din mormor. Tänker på dig vännen!

Puss och Kram

2009-11-16 @ 00:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0