Skärtorsdag!

Hallå där från sjukstugan.

Fasiken jag börjar bli riktigt förbannad här, har liksom inte tid att vara sjuk nu. Det är påsk och jag har inget som helst godis sug. Hur kul är det när det är "äta så mycket godis tills du kräks helgen". Nej nu får det vara ng, har bombaderat mig själv med vitaminer, té och citronvatten i hopp om att bli kry. B-frind är även han kanon krasslig. Ikväll ska jag be en kvällsbön om att jag är frisk så man kan fira påsken med en hejdundrande fest på lördagsaftonen tillsammans med alla hem komna vänner. 
Numera efter snart två dagar av social isolering lever jag igen SATC, jag äter, lever rör mig som alla mina nya bästisar i New York. Fick lite panik när jag insåg att jag började tänka på engelska och bestämmde mig för att jag måste träffa lite äkta karaktärer. Blir nog en kort promis med herr borgström. Målet är att införskaffa lite påskris, nya tulpaner och en enormt stor godispåse till alla barnen som kommer. (Kommer nog sluta med att jag trycker i mig det själv...)
I morgon kommer Gurran och storebrorsan Micke till stan, alltså Puttes mamma och bror. Ska umgås och äta god mat. Sen på självaste Påskafton blir det äggjakt i Lernbo tillsammans med familj och övrig släkt. Massa god mat som Mamma står för och en liten eftersläntande födelsedags pressent till mig har jag börjat ana..
Dags att sätta fart här, Glad Påsk!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0