Myggbet

Nu kan jag verkligen konstatera att det är vår.
 
Utomhusfesten i lördags slutade med att jag fick med  mig en hel del bett på min ben. De är stora som silverfemmor och kliar mig galen snart. Kan man annat är älska det? om bara lite?
Lördagen bjöd som sagt på en utomhusfest, det blev brasa, myggg, vin ur plast mugg och termobraller.
 Härligt! Luktade dock brasa hela natten sen. Lite smått illa kanske det luktade för den otränade näsan som ej eldat under kvällen.
Fick tag på stans godase mosbricka med grillad och gurka, sen fick vi slarta upp oss emot hemmet och den härliga sängen som lockade som aldrig förr. Söndagen kan jag beskriva med ett enda ord, betongkeps.
Blev det vanliga sändagshänget enligt tradition.
Just ja i fredagen glömmde jag helt bort, var i Smedjebacken hela dagen och agerade barnvakt åt lilla Linnéa. Kan nog vara världens gulligaste unge, när hon är nöjd. När hon inte är nöjd kan hon nog vara släkt med satan. Hur som heslt så har jag fått det bekräftat att jag inte kommer införskaffa mig en engen på bra länge.
Nej nej nej, jag är helt klart för egoistisk för att kunna offra mig för ett barn.
Nix nöjd det är jag, precis som det är.
Tog tåget till borlänge i går eftemiddag med Gynning, blev iaf en ny strass att inviga på lördag så det är Födelsedags firande för Frittan. Härligt är det att Angerska kommer på besök till staden, och det dröjer då inte länge nu innan vi sitter på tåget ner till Karlstad. Måste nog ta tag i en färgning snart av barren, frågan är bara vad? lite ljusare? lite brunare? lite mera någon annan färg än just nu bara. Har en lite dassig färg nu känner jag. Solen har misshandlat mina barr efter en helg ute.
 Idag blir det närmast frukost, sen ska jag ut och bränna lite fett, mjuka upp mig med ett pass Yogalates, sen en snabb till skolan. Frukost nu var det, Ciao!




   
  







Kommentarer
Postat av: Tina

Släkt med satan...fnissss

2009-04-29 @ 11:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0