Solskens tider och frossa

Nu är det söndag kväll och hela helgen har passerat, det har verkligen varit en aktiv sådan. Har praktiskt taget hunnit med att packa ner hela lägenheten i kartonger. Det enda som är kvar är möbler, köket och blommorna. Sen är det den stora städningen som väntar. Det har varit en riktigt skön helg med massvis med gott att äta och mycket välförtjänt vila och träning.

I fredags kom syster och hämtade mig så åkte vi ut till huset där Mamma,Pappa,Mor-mor och Mor-far väntade med tacos. Väldig mummsigt kan jag lova, sen när Putte kom fick han lite mat i kistan. Vi sjöng tillsammans och tittade på Så ska det låta, mamma sjöng nog mest och högst. Vi lånade med oss Rallybrudar hem och lade oss på soffan och myste till toner av rally och Eva Röse.

Lördagen var verkligen den stora packdagen och rensningsdagen. Finns verkligen mycket skit i denna lilla partylya som kan och har och ska kastas bort. Sen blev det en stor godisskål, pizza och Schlager. Men alltså, är det sant? Vi i sverige vill alltså skicka en psyk-fejkbränna-fjortisblondin till Eurovisionen. Jag kan bara sucka. Jag har aldrig sett någon som ser så läskig ut när hon ska hålla ton. Jag höll då iaf på Ugglas, hon är grym! I love her! Putte röstade så klart på 80-tals rockarna. Sen sussade jag gott innan elva.

Idag har det packats återigen, Putte har jobbat, jag har tränat. Börjar faktiskt bli riktigt grym på Yoga/Pilates. Blev en prommis ner till Peppe och Willys för lite Chips så vi kan unna oss efter allt vi utrett.

Jag längar efter min egen Gynning, hon har varit i Götet hela helgen och kommer inte hem förren tisdag meddelade hon idag. Lite tråkigt, Saknar dig läckerbiten Lisa. Putte har önskat att vi ska titta påPretty Woman, får se om det blir den eller om vi ska kika på Beck filmen (Om vi inte sett den). Vilken dag det har varit idag! Helt underbart fint med strålande sol! Det är nästan så man spricker av lycka när det är så här härligt ute. Var ute på den dagliga Powerwalken och njöt som sldrig förr utav den stekande solen! När jag kom hem njöt jag ännu mera av solen på Ballen, med en cigg och lite gott att dricka. Det ekar här hemma när vi pratar, så tomt är det. Jag vet redan nu att jag kommer stor tjuta när det är dags att lämna ifrån sig nycklarna nästa söndag. Detta är mitt hem, min lilla sketna boning som fått stått ut med mycket under de senaste 2½ åren. Japp här har jag ätit, sovit, krökat, skrattat, gråtit, älskat och haft bakfylle ångest med alla mina nära och kära. Kommer kännas konstigt att inte kunna vingla hem till storgatan och krypa ner under täcket... Är lite rädd att jag kommer stå här utanför Daniels dörr och banka och vilja komma in på morgontimmarna. Haahaa! Känner jag mig själv rätt kommer det garanterat hända flera gånger. Och undrar hur många gånger efter svettiga trädgårn man kommer förbanna sig över att vi skulle flytta så långt bort. Kommer nog bli en och annan taxi färd när klackarna skaver för hårt och ögonlocken är tunga som dasslock.

Ha en trevlig Söndags Kväll, Nu kommer Veckans krönika med Putte. Må så gott! Kramar Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0