The LIST.




Ska förklara lite nu, Igår när jag lyssnade på p3 så var en snubbe som heter Simon där. Han pratade om olika listor och det fick så klart att börja fundera en del.
Listor.. Jag skriver mycket listor, en lista när vi ska handla, kom-ihåg-listan är given, julklappslistan/önskelistan, To-do-listan skriver jag princip varje måndag för att ha koll på vad jag måste hinna göra under veckan osv... Helt klart mitt liv är uppstakat efter ad som är nästa punkt på listan helt enkelt. För jag är en person som vill ha koll, jag måste planera mycket. Men i slutändan vad fan får jag ut av det egentligen? Det kan ju bli lite tråkigt kanske? Ska kanske göra en lista där jag prioriterar att vara lite mera spontan? hahaa planera att vara spontan hur jävla bra låter inte det?.. haaha

Okej gör er beredda här kommer den första listan:


Topp 5, det värsta just nu. (Man börjar alltid dessa listor bakifrån)


5. Fötter rent allmänt. Speciellt långa tånaglar och högt uppväxta nagelband går helt bort.

4. Otrevliga människor. När man möter en person,kan säga på en gångbarna, så hälsar man av rent hyffs. Eller skickar av ett vänligt leende. Det värsta typen är de som tittar på en som man skrikit "knulla-mig-i-röven" när man försöker vara lite artig och mänsklig genom att säga ett helt jävla vanligt -HEJ.

3. Endast ha "basutbudet" på tv. I och med flytten så står vi nu utan alla bra tv-kanaler. Detta låter som ett typiskt I-lands problem och det är det ju egentligen. Men fan det skiter jag i jag blir så irriterad när jag inte kan slö zappa runt bland mina favoritkanaler. Hur mycket kvalitets tv missar jag inte nu? Hoppas att de där kabel snubbarna snabbar på så vi snart kan njuta av att ha de viktigaste kanalerna 5, 3 och faktiskt så saknar jag MTV. Det jag sörjer mest just nu är att jag inte kan vakna tillsammans med Vakna med the voice. Josefin Crafoord är min stora idol helt enkelt.

2. Finnar. Helt klart ett alltid lika irriterande och jävligt problem som man nog aldrig blir över. De dyker alltid upp vid den dära tiden på månaden, Som nå jävla varningsflaggor snart får du mens. GAhh det är inget som uppskattas. Känns ibland som om finskaföreningen slagit läger på min haka,panna eller vart de nu gillar att vara för stunden. Flyttar runt mellan månaderna.

1. Bitterfittan.  Sluta klaga på allt. Snälla, lägg ner och inse att det är vår! (Kanske kan ta åt mig lite men bara lite själv där.) Dock är det ett faktum att det finns alltid bittra människor som då alltid ska klaga och vara negativa. Förstår "de" inte att det är mer energikrävande att hela tiden gå runt och vara tjuriga små djävlar? Släpp det bara, lev,skratta och öppna ögonen det är för sjutton vår i luften.







Kommentarer
Postat av: fridasvenssonjonsson

Hey! håller HELT med dig jag anna. förutom femma och trean kanske ;) där skulle jag nog säga...hmm.. tom plånbok och städa/diska/tvätta! huuua.

2009-04-04 @ 12:48:36
URL: http://frittanskumbanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0